Tuesday, 7 May 2013

blog dah bersawang :P

assalamualaikum :)
ya Allah dah bersawang sawang lagi blog ney
ngehahahaha :P
last post JANUARI sekarang dah MEI
hihihihi
tade laaa lame sangat lagi pon kan ??

dah banyak perubahan yang berlaku sepanjang
JANUARI --> MEI
dari aku bujang @ tunangan orang
sekarang aku dah pon selamat jadi isteri orang
pada 230313 :)
alhamdulillah semua nya berjalan lancar

sekarang ,,,,
dah tinggal ngan en.suami kat pantai dalam
alhamdulillah boleh sesuai kan diri
ngehahaha
syukur jugak dapat hubby yang paham kita
yang suka layan kerenah yang ntah ape ape ney
hahaha
naseb laaa hubby ye :P

makin lame makin malas nak menaip
boleh tak nak stop sampai sini jerk ??
hahaha

oke oke sebelum tu nak tunjuk 1 2 3 4 .... keping gambar kawen kami
hihihi
doakan kebahagian kami ye semua :)


huuu aku laks yang berdebar time neyh :P
alhamdulillah sekali lafaz aku sah milik nya :)



wang hantaran :)



 taraaaa :)



bersama maa tersayang :)



yeeaayy
ney laaa pengantin pengantin pada 230313
aku buat serentak ngan kakak aku :)



merahhhhhh nyahhh :P



#oke cukup laa tu eh ?
hihihihi nak tgok banyakbanyak tengok dekat fb lah >.<


dah tamat :P

aaaa sebelum tu . . . 
doakan kebahagia kami ye kawan kawan :)




Friday, 11 January 2013

bila lelaki betul betul cintakan seseorang :)





Assalamualaikum Semuanya
dah bersawang pon kan blog ney
lama nya tak jenguk 
HAHAHA

dah banyak perkara berlaku ney haaa
dan sekarang dah jadi tunang orang pon :)
alhamdulillah :)

oke 
jum berbalik kepada tajuk kat atas
nak tahu macam mane
bila seorang lelaki dah betul betul
sayang kan seseorang ??
haaa
ney takde laaa kata 100% betol kan
mungkin sesetengah nya cam ni
oke just enjoy :)

...................................................................................................................

1- kecantikan kamu diketepikan , keikhlasan kamu diutamakan
2-apabila timbul orang ketiga , dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa sahaja untuk merebut kembali kekasih nya
3-si dia sentiasa menghantar sms , tanda dia sentiasa memikirkan pasangan nya
4-si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya , bukan semua lelaki yang sanggup menitiskan airmata untuk seorang perempuan . ini membuktikan cinta nya sangat kuat
5-sentiasa menghiburkan hati pasangan dikala gundah . sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk pasangan nya
6-jangan anggap teman lelaki kuat membebel , dia bukan nak membebel tetapi untuk mengingati , mengingati itu adalah nasihat
7-lelaki sentiasa menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu . ini bermakna dia sentiasa berfikir untuk menyelamatkan hubungan daripada berakhir begitu sahaja
8-dia sangat sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakan tidak diambil perhatian . 
9-berperangai tidak ubah seperti kanak kanak kecil semata mata untuk mendapat perhatian daripada pasangan nya . dia mahu bermanja dan inginkan pasangan nya melayan kerenah nya . 
10-sesekali dia merajuk hati , maka susah lah nak pujuk nya
11- sekiranya lelaki selalu bertanya soalan yang sama "AWAK MASIH SAYANG KAN SAYA ? " . jangan anggap itu soalan yang membosankan . itu tanda nya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya luntur
12-tidak suka pasangan nya memakai pakaian yang seksi kerana tidak suka lelaki lain melihatnya
13-lelaki akan berusaha untuk mengongkong pergerakan pasangan nya kerana dia berasa curiga
14-dia mudah terasa hati apabila pasangan nya tidak memberi sepenuh perhatian kepadanya 
15-dia tidak akan melayan perempuan lain jika tidak ada urusan dengan nya
16-lelaki sanggup melakukan apa sahaja permintaan pasangan nya demi kebaikan 
17-dia tidak suka keluar malam demi menjaga pandangan orang terhadap dia untuk pasangan nya
18-tidak ada niat untuk curang dan meninggalkan pasangan nya kerana dalam hatinya hanya ada seorang perempuan
19-dia tidak suka ada lelaki lain mendekati pasangan nya
20-lelaki akan cepat mengalah untuk menjaga hubungan bersama pasangan

#HARGAI LAA LELAKI DAN TERIMA LAH DIA SEADANYA

..............................................................................................................................................

haaaa dah bace ??
so canne ngan pasangan anda ??
hihii

oke laaa
setakat ney dulu untuk kali ney

salam :)



Friday, 3 August 2012

masih ada kawan yang betul betul ikhlas nak berkawan :))


assalamualaikum semua nya :)))
neyhhhh yaya mang nak bercerita sangat sangat
hihihihi
errkkkk tapi nak cerita ape ? 
tak tahu laaaa >.<

yaya juz nak gtao 
yaya dapat present kawan yaya bagi
yaya berterima kasih sangat kat dia
rasa macam menyusakan dia pon ada
yaya tahu dia bz
tapi ada gak masa untuk pos present untuk yaya :P
dye kap sori pos lambat sebab pejabat pos yang lambat panggil dia
hahahaha
macam macam dia neyyy
haaaa nama kawan yaya ney faraaaa
eh silap :P
siti nor ain :))
faraaaa toh nama masa kami kenal kat chatting :))\
kami tak penah jumpa pon tao ??
kami juz konteks melalui msg , kol ( kol toh dia jerk )
yaya ney pemalas sikit nak kol org hahaha

masih ada manusia yang ikhlas nak berkawan
siti nur ain adalah salah seorang yang tergolong
tak pernah jumpa bukan penghalang untuk kami berkawan baik :))

haaaa nak tengok tak yaya dapat ape ?
ney semua ain buat sendiri
hasil dari tangan dan jari jemari nya yang keras toh
opssss !!! sori ain :P



jummm tengok >.<

haaaa . ney laaa cute kan ?? 



neyh  1st gambar yang snap 
ain ko nak aku jadi model kau kan ? hahahaha



neyh yang paling yaya suka 
sebab ada bear >.<



aaaaa bearbear lagi >.<



haaaaa
tak larat nak tukar tukar
so yaya pakai jerk 5 skali gus
hahahahaha >.<



harap nya ain dah muak tengok muka yaya
hahahaha



haaa cute kan ??
ainnnn nak lagi ^^.
HAHAHA



oke dah abes dah >.<
dah syok sendiri laks uplod bebanyak ahaks >.<

................................................................................................................................

nak kenal ain tak ?? 
haaa ney laaa dia
dah hampir 5 tahun kami kawan tanpa jumpa
insyaAllah satu hari nanti
yaya nak sangat jumpa dia :)


#sori ain aku curi gambar kau :P


Monday, 16 July 2012

megi ketam bistro :)

assalamualaikum :)
MEGI KETAM BISTRO ??
ermmm sedap >.<

tanak laaa cerita tak larat ^^
yang penting kami happy dapat jupe
yang sorang kawan aku neyh 
dah 7 tahun tak jupe
( seb bek aku tak jadi pemalu ) 
HAHAHAHA

oke korang tengok laa gambar gambar kami
tak banyak pon
kami bukan suka sangat bergambar neyh 
HAHAHAHA
 jummmmm skod >.<


haaa neyh nama restoran nya :P
 


yeahhh makanan kami dah sampai >.<
 


" aku nak gok y toh ( sambey tunjuk megi ketam ) "
diolog azri hahahah
risau dye takot tak ley amek gambar ngan megi ketam dye hahaha



kawan dari sekolah rendah :)
adah and syazwan



kami memang menikmati megi ketam neyh ^^.
 


semua nak angkat penyepit ketam ^^.



azri : meh cney aku amek gambar
kena langgar ngan kete pon tape
untung nya dapat sahabat canni



selesai dah kami makan :)



.................................................................................................................

haaa dah abes dah gambar nya 
kami tak suka bergambar
toh laaa sikit jerk gambar nya
hahaha


#tengs to SYAZWAN belanja kami semua :)

lama tak update :)

assalamualaikum semua :))
alahai lama nya tak update blog neyh :)
bila dah terkena daun PALAS
canni laaa jadi nya ^^

tak tahu nak cerita ape
takan nak cerita dari semua sejak 4 bulan yang lepas
hihihi >.<
kang jadi karangan yang terpanjang

juz nak bercerita 
selepas tepat tepat 13 bulan kami kenal ( 0507 )
parents kami laks yang berkenalan
suratan atau kebetulan ?
 hihihi


bila parents dah berjumpa
macam macam dorang duk bercerita :)
haiiisshhh
hati neyh dup dap dup dap

oke tanak dah cerita 
hahaha
nak kuar laks
menjalankan misi bermasa kawan kawan
malam nanti akan ada entry baru :P

byeee >.<


Thursday, 19 April 2012

kata hati .... t a p i

Assalamualaikum ...

apa laa plak kan kata hati aku hari neyh
kata hati aku rindu dia
yelaaa benar betul tak tipu
aku rindu dia :(
t a p i . . . 

.............................................................................................

setiap manusia melakukan kesilapan
dan aku pon tak lari dari melakukan kesilapan
  t a p i
kenapa tinggi sangat ego aku ?
tak patut aku ada ego yang tinggi camni
t a p i
aku ada sebab
hati aku dah cukup terguris
salah siapa ?
oke betul salah aku
t a p i
perlu kah kau berkata begitu padaku ?
tahukah dia macam mana perasaan aku ?
bukan sekali sayang kau kata macam toh kat aku
kau rasa aku pernah kata macam toh
bila aku gadoh ngan kau ?
dah banyak kali kau kata macam toh
dan setiap kali itu jugak aku bersabar
kau kata aku tak kesah perasaan kau
t a p i
kau kesah ke perasaan aku ?
macam mane sekali kita gadoh 
aku tak pernah bagi ayat macam toh kat kau
ye semalam aku dah kasar bahasa dengan kau
t a p i
kau dah melampau
kau tuduh aku
kau rasa semurah itu ke cinta aku kat kau ?
murah sangat ke sampai kau banyak kali kata macam toh ?
apa yang ada dalam fikiran kau sebenar nya ?
oke aku mintak maaf atas kekasaran aku semalam
t a p i
tak mungkin aku lupa kata kata kau
yang dah berkali kali kau cakap kat aku
murah nya cinta aku pada kau kan ?
aku sendiri pon tak sangka 
tak sangka tergamak nya kau tuduh aku macam toh
macam toh ke kau anggap aku selama neyh dalam hati kau ?
t a p i
aku percaya pada hati aku
kau bercakap pasal pengorbanan
setiap pengorbanan kau teramat besar untuk aku
sampai aku mang tak dapat lakukan untuk kau
t a p i
tak bermakna aku langsung tak berkorban untuk kau
mata kasar tak kan nampak apa yang aku korban kan untuk kau
mungkin suatu hari nanti kau akan nampak
mungkin jugak kau akan nampak
setelah aku tiada dalam kehidupan kau
dengan tiada nya cinta semurah aku 
aku harap hidup kau lebih bermakna lepas neyh
harap ada cinta yang mahal dan bernilai untuk kau
..........................................................................................................................
aku hanya mampu berserah 
d a n 

andai benar dia adalah untukku
maka dekat kan lah dia denganku
andai sebalik nya
jauh kan lah dia dariku ....

 



Monday, 9 April 2012

ulang tahun kelahiran


assalamualaikum :))
oke hari neyh dah genap laa umur aku 
yang ke yang ke
21 tahun
muda lagi kan ?
AHAHAHA
sentiasa muda tapi 
semoga pertambahan usia neyh seiring ngan kematangan
amin ^^

actually besday aku neyh 
dah celebrate awal 2 hari
yelaaa nak suprise laa konon kan ?
heee tapi mang dorang berjaya 
suprise kan aku :)

 oke aku nak cerita canne dorang neyh leyh berjaya
.........
aku ada kat melaka taim neyh
umah kakak aku
060412
pagi toh family aku nampak bz semacam jerk
masak banyak banyak aku heran jugak
bila tanye akak cakap kawan husband dye nak datang
( oke aku pon percaya laaa kan )

dorang plan ngan kakak aku yang duk selangor lagi sorang
termasuk laa wahati aku toh sekali
sepanjang pagi toh langsung tade mesej aku
dye kap dye kena keje
mati mati aku ingat dye keje
haaiissshhh

dah dalam pukul 1230 tengah hari toh
aku tengah basuh pinggan mangkuk kat dapur
tetibe aku dah dengar orang nyanyi lagu besday
* happy besday to u*
bla bla bla 
aku dah blushing kot
depan family aku pulak toh
atototo
malu nya tak terkira
( aku buat buat basuh pinggan lagi )


tengok sempat aku basuh gelas 
malu lah 
alahai muka tahan malu
ahahaha
oke dah 21tahun aku neyh :)




...............................................................................................................................................

oke toh baru masa dorang sampai
agenda seterosnya
kakak aku panggil suh angkut barang kat dalam kereta
barang barang aku yang tinggal kat rumah dye dulu
aku yang lurus neyh tanpa syak wasangka
pergi laa ikut dye nak g amek barang
korang tengok apa dah terjadi 

dah diserang dengan tepung
jahat jugak akak aku neyh
terpaksa laa berdepan ngan cinta aku neyh














jahat kan dorang ??
haa dah aku mandi tepung 
siap kena sembur ngan air lagi
adoyaiii
sabar laa
*sayang mycinta sebab mandikan ngan tepung*
..................................................................................................................................................

seteros nya 
ape lagi time makan ^^
besh tahu nasi ayam neyh hehehe
rupe rupe nya neyh laa kawan kawan husband kakak aku 
HAHAHA


nyumm nyuummm hehehehe
neyh laa nasi ayam masakan
maa , kakjaa , kak sue , abang :))
mereka bekerja sama 
haaaa
dah tak sabar lah toh nak makan ^^






.............................................................................................................................................

dah selesai makan
tibe laa kami bergambar ramai ramai 
dan
bukak hadiah
hehehehe


 oke ney laa semua yang terlibat ^^




 lampu meja
neyh hadiah dari kakjaa aku ^^
 

tabung bee
my nephew toh yang bagi
sweet sangat tabung uh >.<

 mp3
neyh dari kakak aku n bf dye
yueya n abg rafie


taraaaa
oke dalam kotak neyh from mycinta :)

hahaha
oke comey kan ?
aku dah lame nak
baru dapat sebab barang neyh comey ^^
 

tux ^^
kalo korang bace post sebelum neyh
mesti korang tao kenapa tux neyh ada :))

tudung makcik
aku tak tahu neyh tudung apa tapi aku panggeu tudung makcik ^^
pandai kan mak dye n dye pilih ??
hehehe ececec
malu neyh sebab mak yang pilih 
( oke dah gedik )


 tux lagi ^^
oke sebenarnya tux adalah lambang cinta kami >.<
toh tabung kapel
comey kan ?

 
purse
sama ngan dye 
mekaseh sayang
salu nak sama sama ngan sayang
syg aku cakap
ape yang dye ada
dye nak aku pon ada jugak ^^

frame birthday
yang neyh dye pesan
suh letak atas table dalam bilik
dengan harapan aku akan sentiasa ingat 
kenangan besday 2012

malu malu malu
oke neyh bantal busuk dye
aku penah mintak ngan dye
so dye bagi aku
hehehe mekaseh sayang <3

barang neyh kan
tade dalam kotak besar toh ^^
dye bagi masa dye dah nak balik 
rantai kapel tux 
haaa sweet kan ??


neyh laaa semua hadiah yang aku dapat ^^
tengs sangat sangat
to mycinta
anje dah hargai ape yang syg bagi neyh :)
anje berterima kasih kat syg koz dah susah payah 
selama neyh dalam mengumpul hadiah neyh semua
hehehehe ^^
<3 iloveyousomuch <3

oke tengs sesape yang sudi membace 

actually lepas bukak hadiah kami pergi kat afamosa jalan jalan
tapi dah tak larat nak update
tengok kat fb lahh gambar lain hehehe ^^